Umowę można rozwiązać przesyłając na nasz adres pisemny wniosek wraz z kopią dokumentu tożsamości. Wniosek musi być podpisany przez ubezpieczającego. UWAGA: przesłanie kopii dokumentu tożsamości jest konieczne, jeśli wniosek wypełniasz bez agenta lub naszego pracownika. Bez tej kopii nie możemy rozwiązać Twojej umowy.
Jeśli umowa ubezpieczenia jest rozwiązywana w terminie 30 dni od daty jej otrzymania, to mamy do czynienia z odstąpieniem od umowy. Wówczas zwracamy wpłaconą składkę. Po upływie 30 dni od daty otrzymania polisy, jeśli umowa nie posiada wartości wykupu, rezygnacja polega jedynie na poinformowaniu nas o tym fakcie. W takiej sytuacji nie przysługuje Ci wypłata żadnych środków z tytułu umowy ubezpieczenia. Ochrona ubezpieczeniowa trwa do końca okresu, za który została opłacona składka.
- Umowy ubezpieczenia na życie i dożycie:
W przypadku umowy z wartością wykupu wypłacamy tą wartość powiększoną o dopisaną do umowy Premię Nadzwyczajną/udział w zysku i środki zgromadzone w ramach rachunku Inwestycyjnego Indeksacji, który powstał, jeśli umowa była indeksowana.
Premia Nadzwyczajna/udział w zysku to dodatkowy zysk pochodzący z zainwestowania przez NNLife środków zgromadzonych na pokrycie przyszłych, gwarantowanych świadczeń na rzecz klienta, czyli tzw. rezerw matematycznych. Przy kalkulacji produktu zakładamy, że będzie osiągać zysk na rezerwach matematycznych w określonej wysokości (tzn. stopa techniczna). Jeżeli osiągniemy z rezerw zysk wyższy, niż założyliśmy przy kalkulacji produktu, to nadwyżka tego zysku ponad stopę techniczną, po odjęciu kosztów administracyjnych, jest dzielona pomiędzy NNLife a klienta w proporcjach określonych w umowie. Część należna klientowi jest nazywana Premią Nadzwyczajną lub Udziałem w zysku.
Aktualną wartość wykupu umowy sprawdzisz, logując się do portalu e-klient.
- Umowy ubezpieczenia z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym:
Jeśli umowa posiada wartość wykupu, wypłacamy świadczenie wykupu. Szczegółowe informacje o zasadach naliczania świadczenia wykupu znajdują się w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia.
Informację o aktualnej wartości rachunku sprawdzisz, logując się do portalu e-klient.
- Umowy ubezpieczenia klientów dostawców usług telekomunikacyjnych:
Masz prawo zrezygnować z umowy w każdym momencie jej obowiązywania. Oświadczenie o rezygnacji możesz złożyć w formie pisemnej na adres email: klient@nn.pl lub pocztą na adres NNLife (MetLife) TUnŻiR S.A. skrytka pocztowa nr 25, 26-614 Radom, a także w formie ustnej za pośrednictwem infolinii NNLife (wcześniej MetLife) pod nr telefonu podanym w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia lub Szczegółowych Warunkach Ubezpieczenia, mających zastosowanie wobec umowy.