Praca na stanowisku doradcy ubezpieczeniowego cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem. Zachętą są nie tylko dobre zarobki, ale także duża niezależność i indywidualna organizacja pracy, co przekłada się na dysponowanie własnym czasem, a także możliwość uzyskania dodatkowych przychodów. Ta praca nie musi być jedyną, jaką wykonujemy, wielu agentów traktuje wykonywanie tego zawodu jako pracę uzupełniającą, umożliwiającą zwiększenie domowego budżetu. Plusów jest wiele, ale jak w takim razie zostać doradcą ubezpieczeniowym. W MetLife pomagamy przejść cały proces.

Dlaczego warto rozpocząć przygodę z ubezpieczeniami w MetLife?

MetLife stawia na trzy filary, które definiują wartość firmy. Są to:

• Odpowiedzialność – swoją opieką MetLife obejmuje już kilka milionów Polaków. Polisy oferowane są pod konkretne i indywidualne potrzeby - ubezpieczenia wypadkowego, zdrowotnego czy na życie. Jako towarzystwo ubezpieczeniowe nie ustajemy w poszukiwaniu efektywniejszych rozwiązań, które przekładają się na rozwój produktów.
• Szacunek – polega na zaufaniu do naszych agentów. Nie organizujemy czasu pracy i nie decydujemy o tym, ile spotkań należy odbyć. To praca, którą wykonuje się na własny rachunek i jako agent sam decydujesz o ramach czasowych oraz o liczbie spotkań, które zamierzasz odbyć. A wyniki mogą przełożyć się na owocną karierę.
• Rozwój – pomagamy w rozwoju poprzez dostęp do niezbędnej wiedzy, a także wsparcie przez doświadczonych managerów.

Karierę rozpocznij od doradzania

Jeśli lubisz sam decydować o swoim planie dnia, to praca w charakterze doradcy ds. ubezpieczeń będzie dla ciebie idealna. Wynagrodzenie zależne jest od twoich wyników, które mogą być dodatkowo nagrodzone premią. Ta praca nie wprowadza rutyny, jest dynamiczna i zawsze opiera się na relacjach z ludźmi. W MetLife kładziemy też duży nacisk na etykę pracy, co jest bardzo istotne zarówno dla klienta, jak i każdego doradcy.


Jak zacząć?
Masz kilka możliwości udziału w procesie rekrutacyjnym. Podstawową formą jest złożenie aplikacji poprzez formularz, który można znaleźć na stronie kariera w sprzedazy. Można także skorzystać ze strony na Facebooku https://www.facebook.com/MetLifeDoradcy/. Równie dobrym sposobem będzie skorzystanie z portalu pracuj.pl. Mile widziane są także osobiste wizyty w jednej z naszych placówek. Warto skorzystać z listy znajdującej się na stronie z adresami biur sprzedaży. Sami doradcy również bardzo często rekomendują kandydatury.
Po złożeniu aplikacji i jej pozytywnym rozpatrzeniu czeka nas rozmowa z menadżerem. Najważniejszy aspekt tej pracy to umiejętności prowadzenia rozmów z klientami. Istotne jest to byśmy lubili kontakt z ludźmi.

Jakie są kolejne kroki, dzięki którym można zostać doradcą ds. ubezpieczeń?

Praca doradcy ubezpieczeniowego nie jest pracą etatową. Aby pracować w tym zawodzie, musisz założyć własną działalność gospodarczą. Najpierw trzeba zarejestrować działalność gospodarczą, następnie wybrać bank, w którym założysz konto firmowe. Kolejną istotną rzeczą jest wybranie sposobu opodatkowania oraz księgowości. Ostatni krok to zgłoszenie się do ubezpieczenia w ZUS. Pamiętaj, że przez pierwsze pół roku możesz skorzystać z ulgi na start, co oznacza że nie będziesz odprowadzać składek przez 6 miesięcy. Po tym okresie skorzystaj z preferencyjnych składek, które będziesz opłacać przez kolejne 24 miesiące.

Część formalności jest już za nami. Po ich przejściu otrzymujesz dostęp do szkoleń, które wprowadzają w arkana wiedzy ubezpieczeniowej.

Wprawdzie CV na samym początku procesu nie jest wymagane, jednak musisz mieć je przygotowane ze względu na to, że zostaniesz o nie poproszony przy podpisywaniu umowy. Należy zawrzeć umowę agencyjną z zakładem ubezpieczeń, zdać egzamin przeprowadzany przez zakład ubezpieczeń, który uprawnia do wykonywania zawodu oraz zostać wpisanym do rejestru agentów.

Czytaj także: 10 atutów pracy jako agent ubezpieczeniowy

Czy można liczyć na awans?

Jako doradca ds. ubezpieczeń możesz liczyć na różnorodną pracę, która daje też szansę awansu. Umiejętne organizowanie pracy, budowanie pozytywnych relacji z klientami i wzbudzenie zaufania przekładają się na wyniki. Realizacja planów przynosi efekt w postaci awansu. Nawet po 6 miesiącach doradca może zostać kierownikiem zespołu, który otrzymuje wsparcie w formie szkoleń z rekrutacji i zarządzania zespołem. Poziom wyżej znajduje się stanowisko dyrektora agencji. Jako dyrektor otrzymujesz już nie tylko pakiet szkoleń, ale także własne biuro.