Podróże mogą być dużym obciążeniem dla naszego zdrowia i dobrego samopoczucia. Jeśli zarezerwowałeś urlop w pracy i planujesz wyjazd, ostatnie, czego Ci trzeba, to czuć się zmęczonym czy zachorować. Dbaj o swoje zdrowie korzystając z tych pięciu rad, żeby wrócić do pracy zrelaksowanym i odświeżonym.

1. Myj ręce

Już to słyszałeś, ale to najprostszy sposób na zapobieganie rozprzestrzenianiu się zarazków i minimalizowanie ryzyka choroby. Zapakuj środek do dezynfekcji rąk do swojej torby podróżnej, żeby korzystać z niego z łatwością gdziekolwiek jesteś. Weź też paczkę chusteczek antybakteryjnych. Przydadzą się do wycierania powierzchni będących siedliskami bakterii, takich jak stolik w samolocie.

2. Pij dużo wody

Długie godziny lotu w połączeniu z suchym powietrzem w kabinie mogą prowadzić do odwodnienia, co sprawia, że czujemy się zmęczeni, rozkojarzeni i poirytowani. Zabierz w podróż dużą butlę z wodą wielokrotnego użytku, którą będziesz mógł napełnić po przejściu przez kontrolę bezpieczeństwa — popijaj wodę przez cały lot zamiast odwadniających napojów, takich jak kawa, napoje gazowane z kofeiną czy alkohol.

3. Wysypiaj się

Brak snu związany ze zmianą strefy czasowej powoduje uczucie zmęczenia, rozdrażnienia i podatność na choroby. Żeby szybko przyzwyczaić się do nowej strefy czasowej, staraj się postępować zgodnie z lokalnym porządkiem dnia, zamiast spać w dzień. Jeśli jesteś wykończony, możesz zrobić sobie drzemkę po południu, ale nie powinna trwać dłużej niż dwie godziny. Inaczej będzie Ci trudno zasnąć wieczorem.

Spędzaj czas na zewnątrz, jeśli jest to możliwe. Według organizacji National Sleep Foundation (Krajowa Fundacja ds. Snu) przebywanie w świetle słonecznym pomoże Ci poczuć się bardziej rozbudzonym w ciągu dnia i bardziej sennym w nocy.


4. Staraj się dobrze odżywiać

Pobyt w hotelu często wiąże się z jadaniem w restauracjach, co z kolei może oznaczać spożywanie cięższych posiłków i picie większej ilości alkoholu niż w domu. Możesz się wyluzować i cieszyć się swoimi ulubionymi potrawami i napojami, ale postaraj się również, aby większość Twoich posiłków była zdrowa. Na przykład, wybieraj opcje bogate w białko (jak jajka czy jogurt grecki) zamiast słodkiego pieczywa do śniadania lub trzymaj się zasady, że zawsze jesz sałatkę z chudym mięsem na lunch. Nie pij więcej, niż jeden do dwóch napojów alkoholowych dziennie.

5. Minimalizuj stres

Może trudno w to uwierzyć, ale stres, który często wiąże się z podróżą, może zakłócać pracę układu odpornościowego i zwiększać naszą podatność na choroby. Ponieważ nie możemy zapobiec długim kolejkom do odprawy czy opóźnieniom lotu, powinniśmy skoncentrować się na kontrolowaniu tych stresorów, na które mamy wpływ.

Na kilka dni przed podróżą spisz listę przedmiotów, które musisz spakować. Możesz zyskać więcej miejsca w walizce dzięki zwijaniu ubrań zamiast składania ich. Na dzień przed, spisz plan podróży – uwzględniając takie dane, jak numery lotów i nazwy hoteli – dzięki temu będziesz mieć wszystkie elementy planu w jednym miejscu. Sprawdź jak dotrzesz z lotniska do miejsca docelowego, nie zostawiaj tego na ostatnią minutę.

Dzięki wykonaniu tych kilku prostych czynności możesz zachować energię i czuć się świetnie z dala od domu. Będziesz przygotowany na wszystkie wyzwania Twojej podróży i wrócisz do pracy zdrowy i wypoczęty.

Zamieszczono: 10-09-2018