Jeśli na samą myśl o ćwiczeniach tracisz radość życia, z pewnością ucieszy Cię fakt, że istnieją inne sposoby na utrzymanie aktywności fizycznej oferujące takie same korzyści, co standardowe sesje na siłowni. Nie musisz trzymać się programu ćwiczeń, który nie sprawia Ci przyjemności. Proponowane przez nas codzienne ćwiczenia pomogą Ci zadbać o zdrowie, zrzucić zbędne kilogramy i popracować nad ładną sylwetką.

Taniec

Energiczny taniec (po którym musisz szybko łapać oddech) to świetna zabawa i wspaniały sposób na spalenie kalorii. Niezależnie od tego, gdzie tańczysz – w klubie, grupie tanecznej lub po prostu słuchając muzyki we własnym domu – to rodzaj ćwiczeń, które możesz uprawiać gdziekolwiek zechcesz, w dowolnym czasie.

Spalone kalorie: 306 kalorii/godzinę*

Wskocz na rower

Jazda na rowerze to nie tylko dobre ćwiczenie – pozwala także spędzać czas na łonie natury w najbliższej okolicy. Zarządcy wielu osiedli doceniają zalety dla środowiska naturalnego związane z jazdą rowerową i inwestują w budowę ścieżek rowerowych. Zapoznaj się z układem ścieżek rowerowych w Twojej okolicy.

Spalone kalorie: Jazda dla relaksu (15-20km/h) spala: 408 kalorii/godzinę

Majsterkowanie

Prace domowe często obejmują podnoszenie ciężarów, klęczenie i wyciąganie ciała, przy których pracują całe grupy mięśni. Co ciekawe, takie męczące zajęcia mogą prowadzić nawet do zespołu opóźnionej bolesności mięśni popularnie zwanego „zakwasami” – jest to stan, w którym zachodzi proces naprawy i odnowy mięśniowej. Wiele wtórnych czynności, takich jak podnoszenie pudeł lub malowanie ścian, może rzeźbić i wzmacniać mięśnie.

Spalone kalorie: Rąbanie drewna 422 kalorie/godzinę; gotowanie 136 kalorii/godzinę; przesuwanie mebli 408 kalorii/godzinę

Prace ogrodowe

Koszenie trawy, przycinanie drzew, budowanie stawu czy sadzenie kwiatów wymaga wysiłku fizycznego, podczas którego korzystamy z głównych grup mięśni nawet nie zdając sobie z tego sprawy. Po kilku godzinach prac ogrodowych ludzie często odczuwają „zakwasy” bolesność mięśni (DOMS) przez dzień lub dwa.

Spalone kalorie: 242 kalorie/godzinę

Gry zespołowe

Możesz grać w piłkę nożną z przyjaciółmi albo zapisać się do lokalnego klubu koszykówki, piłki nożnej lub tenisa – rozejrzyj się za pobliskimi klubami dla amatorów, do których można bezpłatnie dołączyć. Gry zespołowe nie tylko pomagają zachować kondycję, ale są również doskonałą okazją do poznawania innych ludzi i spędzania wspólnie czasu.

Spalone kalorie: Gra w frisbee 204 kalorie/godzinę; golf 204 kalorie/godzinę; koszykówka 544 kcal/godzinę

Zabawy z dzieckiem

Opieka nad dzieckiem może nie wydawać się okazją do ćwiczeń, ale podnoszenie i przenoszenie dzieci można porównać do dźwigania ciężarów. Załóż krokomierz na jeden dzień, a zdziwisz się, ile kroków można zrobić pilnując maluchów.

Spalone kalorie: 151 kalorii/godzinę

Ile potrzeba wysiłku?

Środowisko lekarskie w Wielkiej Brytanii zaleca co najmniej 30 minut umiarkowanego wysiłku fizycznego co najmniej pięć razy w tygodniu. Umiarkowany wysiłek fizyczny, mówiąc ogólnie, oznacza czynności, podczas których wzrasta tętno i oddech staje się szybszy, ale wciąż jesteśmy w stanie powiedzieć jedno czy dwa zdania. Jeśli uwielbiasz statystyki (które mogą być doskonałym źródłem motywacji), możesz nosić krokomierz lub pulsometr, żeby dokładnie monitorować swoją aktywność i spalane kalorie.

Kiedy ćwiczenia sprawiają nam więcej frajdy, istnieje znacznie wyższe prawdopodobieństwo, że będziemy się ich trzymać. Ćwiczenia to nie tylko siłownia!

Informacje dotyczące spalanych kalorii zebrano ze stron MyFitnessPal i FitDay w oparciu o ciężar ciała 68 kg.