Od ponad 40 lat działa Fundacja MetLife, która kontynuuje długą tradycję społecznego zaangażowania MetLife.
W Polsce nasze programy są regularnie wyróżnianie w raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre Praktyki" Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
Od lat współpracujemy z Fundacją Młodzieżowej Przedsiębiorczości i pomagamy młodym ludziom zdobywać wiedzę oraz umiejętności, dzięki którym skutecznie realizują swoje zawodowe plany.
Uczestniczymy w programach Stowarzyszenia Olimpiady Specjalne dla dzieci z niesprawnością intelektualną i wspieramy projekty Fundacji Habitat for Humanity.
W wolontariacie dla tych organizacji z dużym zaangażowaniem uczestniczą pracownicy i agenci MetLife.
Poznajmy się

Odpowiedzialność
Tworząc produkty ubezpieczeniowe dla klientów w Polsce, jesteśmy w stanie zapewnić wielu ludziom bezpieczeństwo i komfort życia. Osiągnięcie tego nie byłoby możliwe bez naszych pracowników. Wiemy, jak bardzo trzeba dbać o każdego członka zespołu. Dlatego inwestujemy w kulturę organizacyjną opartą na współpracy w dobrej atmosferze, odpowiedzialności, zaufaniu i zaangażowaniu. Od pracowników i kandydatów oczekujemy działania zgodnie z taką postawą.

Szacunek
Etyka w biznesie to klucz do zrozumienia naszej filozofii. Stosujemy ją zarówno tworząc produkty maksymalnie dopasowane do oczekiwań naszych klientów, jak i równo traktując naszych pracowników. Stawiamy na różnorodność w zespołach. Przykładowo, w MetLife stosunek kobiet do mężczyzn jest taki sam, zarówno na stanowiskach liniowych, jak i managerskich i wynosi blisko 1 do 1. Wiemy, jak ważna jest równowaga pomiędzy życiem zawodowym a prywatnym. Dlatego rozwijamy wiele programów wellness czy inicjatyw skierowanych do rodziców.

Rozwój
Rośnie liczba pracowników i współpracowników firmy. Od dwóch lat zwiększamy sieć naszych doradców. Wiemy, że świat się zmienia i chcemy być liderem tej zmiany. Nasi pracownicy dzięki wszechstronnej ofercie szkoleniowej, możliwości pracy przy zróżnicowanych projektach i wielu wewnętrznym inicjatywom podążają z firmą do przodu, mając możliwość rozwoju.

Ocena Ryzyka i Wystawiania Polis
Zajmujemy się szacowaniem, akceptowaniem lub odrzuceniem ryzyka ubezpieczeniowego, a także czynnościami związanymi z wystawieniem polisy ubezpieczenia na życie.

Obsługa Klienta
Jesteśmy odpowiedzialni za obsługę klientów mających indywidualne ubezpieczenie na życie, ubezpieczenie spłaty zadłużenia lub ubezpieczenie grupowe pracownicze. Wyjaśniamy i analizujemy płatności, wprowadzamy zmiany w umowach ubezpieczenia zlecanych przez klientów, informujemy o statusie umowy oraz przygotowujemy korespondencję. Realizujemy również zadania mające na celu weryfikację poziomu jakości i poprawności transakcji.

Roszczenia i Reklamacje
Zajmujemy się przyjmowaniem i rozpatrywaniem roszczeń z tytułu zdarzeń objętych umowami ubezpieczenia wszystkich rodzajów, współpracujemy z zewnętrznymi doradcami i placówkami medycznymi oraz obsługujemy reklamacje.

Telefoniczne Centrum Informacji
Naszym zadaniem jest obsługa telefoniczna klientów, wspieranie wszelkich akcji marketingowych firmy, aktualizacja danych kontaktowych oraz koordynacja rozmów z klientami.

Planowanie i Analizy
Zajmujemy się tworzeniem budżetów oraz rocznych planów finansowych na potrzeby organu nadzoru, przygotowaniem analiz finansowych i związanych z realizacją strategii.

Księgowość
Odpowiadamy za prawidłowość prowadzenia ksiąg rachunkowych, ewidencję kosztów i środków trwałych, ewidencję i wycenę portfeli i jednostek uczestnictwa, obsługę rozrachunków z ubezpieczonymi.

Aktuariat
Do naszych zadań należy obliczanie zobowiązań i wymaganego marginesu wypłacalności, tworzenie i rozwiązywanie rezerw techniczno-ubezpieczeniowych, projekcje i testowanie przepływów finansowych i adekwatności zobowiązań portfela ubezpieczeń, wykonywanie analiz wyników/kosztów oraz zarządzanie umowami reasekuracji biernej.

Zakupy i Zarządzanie Nieruchomościami
Zajmujemy się efektywną realizacją procesu zakupowego, zarządzaniem dostawcami oraz administrowaniem nieruchomościami.

Klient Instytucjonalny (B2B)
Odpowiadamy za realizację planów sprzedaży poprzez współpracę z klientami instytucjonalnymi (instytucje finansowe i firmy z branży telekomunikacyjnej) oraz pozyskiwanie nowych partnerów do współpracy. Ponadto prowadzimy kampanie marketingu bezpośredniego do własnej bazy klientów indywidualnych oraz baz klientów partnerów biznesowych.

Klient Indywidualny (F2F)
Odpowiadamy za realizację planów sprzedaży w zakresie sprzedaży produktów ubezpieczeniowych poprzez sieć własną oraz pośredników ubezpieczeniowych (brokerów). Ponadto zapewniamy odpowiednią jakość sprzedaży i obsługi klienta.

Wsparcie Sprzedaży
Administrujemy strukturami sprzedaży oraz wspieramy sprzedaż do kluczowych klientów instytucjonalnych oraz klientów indywidualnych. Odpowiadamy za zapewnienie odpowiedniej jakości procesów sprzedażowych i obsługi klienta oraz prowadzenie rozliczeń finansowych z agentami i pośrednikami, a także za przygotowanie raportów, analiz i rekomendacji na potrzeby strategicznego zarządzania sprzedażą.

Audyt Wewnętrzny
Przeprowadzamy niezależne kontrole oraz oceny systemu kontroli wewnętrznej, jak również raportujemy efektywność i adekwatność kontrolowanego systemu.

Departament Compliance
Zajmujemy się tworzeniem efektywnego systemu zarządzania ryzykiem braku zgodności z przepisami prawa, wytycznymi regulatorów, akcjonariusza w obszarze zgodności, prowadzimy nadzór nad przestrzeganiem przepisów dotyczących ochrony danych osobowych.

Departament Prawny
Świadczymy pomoc prawną w zakresie: udzielania porad prawnych, sporządzania opinii prawnych, opracowywania projektów regulacji wewnętrznych, prowadzenia spraw korporacyjnych oraz występowania przed sądami i urzędami.

Marketing
Prowadzimy działania w zakresie reklamy i promocji, tworzenia unikalnych ofert i korzyści dla klientów, budowania świadomości marki, cyfryzacji oraz realizacji strategii „Orientacja na Klienta”. Odpowiadamy za materiały marketingowe, analizy, badania rynkowe, public relations, kontakty z mediami, organizację imprez promocyjnych i akcji charytatywnych.

IT
Dbamy o utrzymanie i rozwój Systemów Informatycznych jak również zapewnienie niezawodnego i poprawnego działania infrastruktury teleinformatycznej.

Projekty Strategiczne
Zarządzamy projektami, programami strategicznymi i portfelem projektów. Dodatkowo odpowiadamy za politykę zarządzania ciągłością działania i koordynujemy zadania mające na celu terminowe przywrócenie działania kluczowych procesów biznesowych, usług oraz systemów w przypadku wystąpienia awarii lub nieprawidłowości.

Inwestycje
Realizujemy wyznaczone cele inwestycyjne poprzez lokowanie aktywów, zarządzanie funduszami i portfelami oraz kontrolę i ocenę efektywności tego zarządzania, przygotowujemy dokumentacje inwestycyjne i raporty analityczne.

HR
Odpowiadamy za efektywne wspieranie biznesu w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi, ze szczególnym uwzględnieniem optymalizacji wykorzystania potencjału ludzkiego dla realizacji celów organizacji.

Produkt
Opracowujemy i wdrażamy strategie rozwoju produktów ubezpieczeniowych, w tym: przygotowywanie, wdrażanie oraz monitoring produktów ubezpieczeniowych, a także zarządzanie produktami ubezpieczeniowymi oraz prowadzenie narzędzi produktowych (np. Rejestr Produktów).

Zarządzanie Ryzykiem
Tworzymy i wdrażamy efektywny system zarządzania ryzykiem oraz monitorujemy jego funkcjonowanie.