Od ponad 40 lat działa Fundacja MetLife, która kontynuuje długą tradycję społecznego zaangażowania MetLife.
W Polsce nasze programy są regularnie wyróżnianie w raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre Praktyki" Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
Od lat współpracujemy z Fundacją Młodzieżowej Przedsiębiorczości i pomagamy młodym ludziom zdobywać wiedzę oraz umiejętności, dzięki którym skutecznie realizują swoje zawodowe plany.
Uczestniczymy w programach Stowarzyszenia Olimpiady Specjalne dla dzieci z niesprawnością intelektualną i wspieramy projekty Fundacji Habitat for Humanity.
W wolontariacie dla tych organizacji z dużym zaangażowaniem uczestniczą pracownicy i agenci MetLife.
Poznajmy się

Tworząc produkty ubezpieczeniowe dla klientów w Polsce, jesteśmy w stanie zapewnić wielu ludziom bezpieczeństwo i komfort życia. Osiągnięcie tego nie byłoby możliwe bez naszych pracowników. Wiemy, jak bardzo trzeba dbać o każdego członka zespołu. Dlatego inwestujemy w kulturę organizacyjną opartą na współpracy w dobrej atmosferze, odpowiedzialności, zaufaniu i zaangażowaniu. Od pracowników i kandydatów oczekujemy działania zgodnie z taką postawą.

Etyka w biznesie to klucz do zrozumienia naszej filozofii. Stosujemy ją zarówno tworząc produkty maksymalnie dopasowane do oczekiwań naszych klientów, jak i równo traktując naszych pracowników. Stawiamy na różnorodność w zespołach. Przykładowo, w MetLife stosunek kobiet do mężczyzn jest taki sam, zarówno na stanowiskach liniowych, jak i managerskich i wynosi blisko 1 do 1. Wiemy, jak ważna jest równowaga pomiędzy życiem zawodowym a prywatnym. Dlatego rozwijamy wiele programów wellness czy inicjatyw skierowanych do rodziców.

Rośnie liczba pracowników i współpracowników firmy. Od dwóch lat zwiększamy sieć naszych doradców. Tworzymy w Warszawie nowe centrum kompetencji - Centrum Usług Wspólnych. Wiemy, że świat się zmienia i chcemy być liderem tej zmiany. Nasi pracownicy dzięki wszechstronnej ofercie szkoleniowej, możliwości pracy przy zróżnicowanych projektach i wielu wewnętrznym inicjatywom podążają z firmą do przodu, mając możliwość rozwoju.

Zajmujemy się szacowaniem, akceptowaniem lub odrzuceniem ryzyka ubezpieczeniowego, a także czynnościami związanymi z wystawieniem polisy ubezpieczenia na życie.

Jesteśmy odpowiedzialni za obsługę klientów mających indywidualne ubezpieczenie na życie, ubezpieczenie spłaty zadłużenia lub ubezpieczenie grupowe pracownicze. Wyjaśniamy i analizujemy płatności, wprowadzamy zmiany w umowach ubezpieczenia zlecanych przez klientów, informujemy o statusie umowy oraz przygotowujemy korespondencję. Realizujemy również zadania mające na celu weryfikację poziomu jakości i poprawności transakcji.

Zajmujemy się przyjmowaniem i rozpatrywaniem roszczeń z tytułu zdarzeń objętych umowami ubezpieczenia wszystkich rodzajów, współpracujemy z zewnętrznymi doradcami i placówkami medycznymi oraz obsługujemy reklamacje.

Naszym zadaniem jest obsługa telefoniczna klientów, wspieranie wszelkich akcji marketingowych firmy, aktualizacja danych kontaktowych oraz koordynacja rozmów z klientami.

Zajmujemy się tworzeniem budżetów oraz rocznych planów finansowych na potrzeby organu nadzoru, przygotowaniem analiz finansowych i związanych z realizacją strategii.

Odpowiadamy za prawidłowość prowadzenia ksiąg rachunkowych, ewidencję kosztów i środków trwałych, ewidencję i wycenę portfeli i jednostek uczestnictwa, obsługę rozrachunków z ubezpieczonymi.

Do naszych zadań należy obliczanie zobowiązań i wymaganego marginesu wypłacalności, tworzenie i rozwiązywanie rezerw techniczno-ubezpieczeniowych, projekcje i testowanie przepływów finansowych i adekwatności zobowiązań portfela ubezpieczeń, wykonywanie analiz wyników/kosztów oraz zarządzanie umowami reasekuracji biernej.

Zajmujemy się efektywną realizacją procesu zakupowego, zarządzaniem dostawcami oraz administrowaniem nieruchomościami.

Odpowiadamy za realizację planów sprzedaży poprzez współpracę z klientami instytucjonalnymi (instytucje finansowe i firmy z branży telekomunikacyjnej) oraz pozyskiwanie nowych partnerów do współpracy. Ponadto prowadzimy kampanie marketingu bezpośredniego do własnej bazy klientów indywidualnych oraz baz klientów partnerów biznesowych.

Odpowiadamy za realizację planów sprzedaży w zakresie sprzedaży produktów ubezpieczeniowych poprzez sieć własną oraz pośredników ubezpieczeniowych (brokerów). Ponadto zapewniamy odpowiednią jakość sprzedaży i obsługi klienta.

Administrujemy strukturami sprzedaży oraz wspieramy sprzedaż do kluczowych klientów instytucjonalnych oraz klientów indywidualnych. Odpowiadamy za zapewnienie odpowiedniej jakości procesów sprzedażowych i obsługi klienta oraz prowadzenie rozliczeń finansowych z agentami i pośrednikami, a także za przygotowanie raportów, analiz i rekomendacji na potrzeby strategicznego zarządzania sprzedażą.

Przeprowadzamy niezależne kontrole oraz oceny systemu kontroli wewnętrznej, jak również raportujemy efektywność i adekwatność kontrolowanego systemu.

Zajmujemy się tworzeniem efektywnego systemu zarządzania ryzykiem braku zgodności z przepisami prawa, wytycznymi regulatorów, akcjonariusza w obszarze zgodności, prowadzimy nadzór nad przestrzeganiem przepisów dotyczących ochrony danych osobowych.

Świadczymy pomoc prawną w zakresie: udzielania porad prawnych, sporządzania opinii prawnych, opracowywania projektów regulacji wewnętrznych, prowadzenia spraw korporacyjnych oraz występowania przed sądami i urzędami.

Prowadzimy działania w zakresie reklamy i promocji, tworzenia unikalnych ofert i korzyści dla klientów, budowania świadomości marki, cyfryzacji oraz realizacji strategii „Orientacja na Klienta”. Odpowiadamy za materiały marketingowe, analizy, badania rynkowe, public relations, kontakty z mediami, organizację imprez promocyjnych i akcji charytatywnych.

Dbamy o utrzymanie i rozwój Systemów Informatycznych jak również zapewnienie niezawodnego i poprawnego działania infrastruktury teleinformatycznej.

Zarządzamy projektami, programami strategicznymi i portfelem projektów. Dodatkowo odpowiadamy za politykę zarządzania ciągłością działania i koordynujemy zadania mające na celu terminowe przywrócenie działania kluczowych procesów biznesowych, usług oraz systemów w przypadku wystąpienia awarii lub nieprawidłowości.

Realizujemy wyznaczone cele inwestycyjne poprzez lokowanie aktywów, zarządzanie funduszami i portfelami oraz kontrolę i ocenę efektywności tego zarządzania, przygotowujemy dokumentacje inwestycyjne i raporty analityczne.

Odpowiadamy za efektywne wspieranie biznesu w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi, ze szczególnym uwzględnieniem optymalizacji wykorzystania potencjału ludzkiego dla realizacji celów organizacji.

Opracowujemy i wdrażamy strategie rozwoju produktów ubezpieczeniowych, w tym: przygotowywanie, wdrażanie oraz monitoring produktów ubezpieczeniowych, a także zarządzanie produktami ubezpieczeniowymi oraz prowadzenie narzędzi produktowych (np. Rejestr Produktów).

Tworzymy i wdrażamy efektywny system zarządzania ryzykiem oraz monitorujemy jego funkcjonowanie.